Reisverslag: Op voetbalreis naar West Ham United & Brentford

Als stagiair bij VoetbalreizenXL ben ik zelf op pad gegaan om wedstrijden te bezoeken in voetbalhoofdstad Londen. Aangezien ik al meerdere keren naar de Bundesliga ben geweest, was het mijn wens om nu ook een voetbalreis naar Engeland mee te maken. Dat ik op zondag naar Brentford wilde, stond vast. Het was alleen nog even afwachten welke Premier League wedstrijd ik op de zaterdag in Londen kon bezoeken. Nadat het speelschema definitief was vastgesteld, besloten ik en een vriend om met onze voetbalreis naar West Ham United te organiseren. Hieronder het reisverslag Premier League van deze twee wedstrijden.

Reisverslag Premier League

Aangezien mijn maat en ik beide in Groningen wonen en studeren, zijn wij vanaf Airport Eelde naar Londen gevlogen. Wat een fijn klein vliegveld is dit. Uurtje voor vertrek kwamen we aan en alsnog hadden we voldoende tijd om in te checken en door de douane te komen. Op vrijdagochtend begon onze voetbalreis naar Londen. Nadat we onze spullen bij het appartement hadden gedropt, zijn we naar het Arsenal stadion gegaan. Ondanks dat voetbalreizen naar Arsenal zeer populair zijn, waren wij daar ‘slechts’ voor een stadiontour, maar ook dit was zeker de moeite waard. Na de tour van ongeveer een uur, zijn we het centrum in gegaan voor een hapje en drankje om vervolgens op tijd weer ons appartement op te zoeken.

Bezoek West Ham United – Southampton

Op zaterdag stond om 15:00 uur de wedstrijd West Ham United – Southampton op het programma. Uiteraard had ik enig vooronderzoek gedaan over welke pubs leuk zijn om te bezoeken op een wedstrijddag. Nadat we onze wedstrijdshirts hadden gescoord bij de fanshop zijn we richting de Carpenters Arms pub gewandeld. Ruim 2,5 uur voor de aftrap stond deze pub al goed vol met thuisfans. Er was een DJ aanwezig die het niet schroomde af en toe zelf een nummer te zingen. Ik moet zeggen, dit was precies hoe ik mij een Engelse voetbalreis had voorgesteld. Naarmate de biertjes vloeide, werd ook het gezang steeds luider.

De sfeer er nog goed in, maar toch besloten wij rond 2 uur richting het stadion te lopen. Wat is het London Stadium indrukwekkend zeg. Het binnenkomen van het stadion was ondanks de drukte zo gebeurd waardoor we de warming-up volledig meegemaakt hebben. De plekken die we hadden waren ook super. Recht achter de goal op de eerste ring. Ik snap nu waarom voetbalreizen naar West Ham united zo populair zijn. Uiteindelijk was het tijd voor de aftrap. Nu bezoek ik regelmatig Eredivisie wedstrijden, maar ik had al snel door dat dit een tempo of twee hoger lag. West Ham was duidelijk de betere ploeg in de eerste helft en dit resulteerde ook in een 1-0 rust stand. In de tweede helft begon Southampton sterk, maar ze konden de stand niet gelijk trekken. Sterker nog, West Ham maakte de 2-0 en de wedstrijd was gespeeld. Uiteindelijk werd het ook nog 3-0 wat een prima afspiegeling van het spelbeeld was. Na afloop zijn we in het nabijgelegen winkelcentrum een hapje gaan eten om vervolgens weer terug te keren naar Carpenters Arms. Het bezoek aan West Ham United was een groot succes!

Ons bezoek aan Brentford – Preston North End

Ondanks dat we op zondag ook naar Arsenal of Chelsea konden, ging onze voetbalreis in Londen naar Brentford. Een kleine club in de Engelse Championship. Het stadion Griffin Park staat bekend om de 4 pubs die je op elke hoek van het stadion vindt. Er hing een gemoedelijke sfeer met zowel thuis- als uitsupporters door elkaar heen. De tegenstander die middag was Preston North End, een club uit het noordwesten van Engeland. Aangezien ik voor de ultieme voetbalbeleving wou gaan, hadden we tickets voor de staantribune achter de goal. Dit bleek een goede keuze te zijn. Het niveau van de wedstrijd was niet per se om over naar huis te schrijven maar de sfeer maakte veel goed. Wellicht dat dit ook door het scoreverloop kwam. Want de wedstrijd werd met 3-0 gewonnen door de thuisploeg.

Na afloop was het idee om de fanshop nog even te bezoeken maar dit bleek geen doen. Vanwege het feit dat dit de laatste thuiswedstrijd van het seizoen was, konden alle seizoenkaarthouders een premium sjaal ophalen. Je raadt het al, gigantische rijen voor de ingang. Alternatief was een afsluitend pub bezoek waarna we weer richting het centrum zijn getrokken.

Reisverslag Premier League – De samenvatting

Aangezien we maandag pas aan het eind van de middag terug vlogen, was het idee om daarvoor tijd te maken voor de toeristische attracties die Londen heeft te bieden. Helaas bleef dit vooral bij een idee. Tijdens de brunch kwamen we erachter dat er werkzaamheden waren op het spoor waardoor we ineens moesten haasten om via een bus ons vliegtuig te kunnen halen. Dit resulteerde erin dat we alleen de Big Ben gezien hebben toen we haastig de Theems overstaken om de metro te halen. Afijn, onze voetbalreis Londen is hoe dan ook meer dan geslaagd!

Ben je door mijn reisverslag enthousiast geworden, schroom niet om een keer contact op te nemen en eens te praten over de mogelijkheden van de Premier League

Gratis toegang voetbal reisgidsen

Voetbalgidsen

Al onze klanten krijgen voorafgaand aan hun voetbaltrip een voetbalgids toegestuurd. Laat je e-mailadres achter en krijg gratis toegang tot al onze voetbalgidsen!

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *